Friday, July 13, 2012

Terjaga Dari Mimpi Yang Panjang


Sepanjang malam, aku tak dapat lelapkan mata. Walaupun rasa mengantuk menguasai diri, tanpa aku sedari dah berjam lamanya aku lelapkan mata tapi otak aku masih terus bekerja dan berfikir. Macam-macam yang aku fikirkan tentang kehidupan dan perasaan, yang datang dalam pelbagai bentuk yang mengerikan sehingga akhirnya aku terdengar azan yang berkumandang sayup..Aku tersedar dari mimpi yang panjang..

Ada satu benda yang hilang dalam diri aku..aku tak sedar dalam rasa keseorangan dalam hidup dan dalam masalah yang aku hadapi, aku ada Allah.. Ya..aku ada Allah..Aku tak perlu mengharapkan dan bergantung hidup terus kepada orang disekeliling aku, sedangkan ada Allah yang sentiasa ada disisi aku yang takkan pernah minta balasan dan tak pernah menyakiti..

Aku tidak akan terus bermimpi ngeri, sebab terjaga lebih ada nikmatnya..Subhanallah..

No comments:

Post a Comment