Monday, August 13, 2012

REALITI YANG PAHIT



Dari pagi Hand phone aku tak berhenti berbunyi, mesej masuk dan panggilan telefon kawan2 aku bertanyakan tentang keputusan peperiksaan akhir yang keluar hari tu ( 3 Ogos)  ada khabar baik dan juga yang tak berapa baik..terdengar rungutan tentang gpa yang jatuh menjunam dan tak kurang yang terperanjat gpa naik mendadak…Aku yang memang tak yakin dengan result aku still dengan jawapan yang aku tak tengok lagi..hati mula dihambat keresahan dan gementar..public speaking memang hancur, dalam hati hope tak repeat..waaa ramai jugak kawan2 aku yang dapat DL hebat..tumpang gembira…

Tengah hari tu memang tak bole bersabar nak tahu keputusan aku..menggigil sebab gementar nak sign in yahoo group..ok terpampang account aku, terus aku klik kat salam@uitm... Tanpa berlengah aku teliti setiap satu subjek waa mmg tlh djangkakan public speaking aku C..yg lain B+……A-….tgk atas gpa aku…ok macam tak percaya aku tak dapat dekan..3.44..dalam hati harap ni mimpi tapi ia realiti yang pahit..Terduduk aku kat situ dan air mata menitis tanpa amaran..sangat kecewa..GPA aku jatuh merundum..berkecai cita2 aku nak dapat ANC masa konvo nanti…

Masuk je rumah..Ibu Bapa aku merenung aku dan aku hanya mampu tersenyum..tapi Cuma seketika aku menangis dan mengaku yang aku tak bole terima dan sangat kecewa..kenapa aku tak dapat result yang cemerlang sedangkan aku besusah payah dan study bagai nak gila, tak adil!!! Aku turut mengadu kepada sahabat baik aku..mereka memberi peransang dan nasihat..rezeki masing masing tak sama (aku suka statement ni)..beristighfar aku semasa solat n berdoa agar aku dapat terima kenyataan ni..mungkin aku study hard tapi masih tak cukup kalau nak dibandingkan dengan orang lain yang cemerlang..aku belajar bersyukur sebab aku masih ada masa lagi 2 semester..aku akan buktikan..Gagal sekali tak bermakna aku gagal selamanya..

Naik cuti sem ni kena tunaikan janji nak belanja sahabat baik aku go kart sebab dia dapat keputusan yang baik dari aku..rezeki kau kan..tunggu giliran aku..masih dalam proses menerima semua ni..kadang termenung kadang cuba tersenyum…P/s Setiap Yang Berlaku Ada Hikmahnya..:)

No comments:

Post a Comment