Monday, August 13, 2012

HIDUP AKU TANPA MUZIK..



Bak kata Allahyarham P, Ramlee Irama dan Lagu tak boleh dipisahkan..Cuba bayangkan lagu tanpa bantuan alat muzik paling sengkek pun gitar cabuklah..( ala2 Najwa Latif lah masa mula2 kita kenal dia dekat You Tube) tapi bukan fasal irama dan lagu yang aku nak share sebab aku pun tak lah ada ijazah sarjana muda vokal or muzik so tak boleh nak cerita lebih-lebih..

Hidup aku tanpa muzik?? Hidup aku akan jadi lebih membosankan dan sunyi…kalau kat rumah ni bila aku bosan memang bilik aku dah jadi pusat karaoke or disko..pasang speaker yang dah setahun aku beli pakai duit gaji pertama aku dan lepas tu aku dah tak tahu apa yang terjadi kat dunia luar bilik aku..Muzik juga boleh kurangkan stress aku dan medium aku lepaskan geram dan kesedihan ( biasalah remaja yang nak meningkat naik) macam-macam masalah dunia dan lain-lain ( ayat bila dah tak ada idea) tapi lagu yang aku pasang mengikut keadaan dan mood..bila aku stress n geram lagu2 evanescence dan yang sewaktu dengannya (mak aku panggil lagu orang gila yang terjerit- jerit tak tentu fasal), bila sedih mulalah lagu2 jiwang berkumandang ( lagu tangkap leleh) dan begitulah sebaliknya..lagu Korea is my favorites hehe..

Kadang2 bila tengok kat you tube, ramai pula remaja2 yang upload muzik video diorang ada yang memang sedap dan ada pulak yang macam syok sendiri, tapi takpe lah respect sebab diorang berani tonjolkan bakat diorang..kau ada!!! Haha Aku pun kadang2 ada jugaklah cita2 tapi terpaksa lupakan sebab suara aku tak lah sedap cukuplah kalau nyanyi kat karaoke jamban je..or record and dengar sendiri..peh kalah katak..Sabar je lah!!!

Tangan ni macam gatal nak upload lagu yang aku record..tapi memang tak lah!! P/S setiap orang ada bakat dan keistimewaan sendiri..aku dah jumpa, korang??



No comments:

Post a Comment